RELAXARE FIZICĂ ȘI MENTALĂ



Stres, oboseală, tensiune nervoasă și dificultăți de concentrare – tuturor acestor probleme le vine de hac ashwagandha. Atât frunzele, cât și fructele conțin ingrediente active eficiente, cu toate acestea, rădăcinile sunt utilizate, preponderent, în scop preventiv. Această legumă este, de fapt, un remediu prețios pentru atenuarea reacțiilor negative pe care corpul și mintea le pot experimenta atunci când ne confruntăm cu stresul ambiental.


Cunoscută și sub denumirea de Ginseng indian (Withania Somnifera), ashwagandha este probabil cea mai folosită plantă în medicina ayurvedică, iar acest lucru se datorează proprietăților sale deosebit de eficiente. Nu degeaba în limba sanscrită, denumirea acestei legume înseamnă putere și vigoare, ceea ce confirmă utilizarea pe post de tonic și energizant.


Din punct de vedere morfologic, este un arbust lemnos care aparține aceleiași familii cu cea a roșiei, cu o înălțime cuprinsă între 30 și 150 de centimetri, care are frunze ovale, mici flori galbene și fructe roșii intense. Aceasta este cultivată în principal în India, Africa și Orientul Mijlociu.

Multe proprietăți și multiple beneficii asupra organismului


Planta este un remediu capabil să îmbunătățească rezistența nespecifică a organismului supus stimulărilor care induc stresul. Tocmai din acest motiv, extractul său vegetal este utilizat în compoziția suplimentelor alimentare, indicate în cazuri de oboseală și astenie generalizată.


Planta este deosebit de eficientă mai ales la nivelul sistemului nervos, influențând și activitatea mușchilor care, prin modularea funcțională a plăcilor neuro-motorii, sunt capabili să se relaxeze complet.


Mecanismul de acțiune al ashwagandha, care în ultimii ani a stârnit interesul cercetătorilor științifici experți în suplimentele naturale, depinde cu siguranță de efectul său inhibitor asupra sintezei de catecolamine.


Aceste substanțe sunt neuromediatori ai sistemului nervos autonom, care sunt produși din abundență în urma stimulilor care induc stresul. Acestea sunt adrenalina și noradrenalina, numite și compuși de stres, deoarece sinteza lor crește dramatic în condiții de stres.


După cum se știe, într-un astfel de context, corpul reacționează prin declanșarea reacțiilor de contracție musculară (rigiditate reflexă) și tensiune nervoasă (nervozitate, neliniște și insomnie). În același timp, extractele din plante stimulează secreția de serotonină și histamină, doi hormoni care ajută la îmbunătățirea dispoziției. Din activitatea sinergică a acestor două mecanisme de acțiune, rezultă efectul relaxant al ashwaghanda.


Promite o minte relaxată


Relaxarea mentală produsă de utilizarea regulată a ginsengului indian este, de asemenea, legată de îmbunătățirea memoriei și a facultăților intelectuale, deoarece se știe că o minte relaxată, lipsită de stimuli stresanți, este mult mai receptivă la stimuli externi. De asemenea, a fost evidențiată o îmbunătățire a concentrării, a capacității de învățare, a atenției și interactivității cu stimuli de diferite tipuri.

Se poate asocia cu aliați prețioși


Ashwagandha se poate administra singură sau în asociere cu alte preparate de origine vegetală, a căror acțiune este îmbunătățită sinergic, cum ar fi lavanda, hameiul și balsamul de lămâie.

Hameiul este extrem de eficient pentru reglarea ritmului circadian somn-veghe și pentru îmbunătățirea calității odihnei nocturne, iar lavanda este un remediu ideal de combatere a stărilor de agitație.


Aportul combinat al acestor substanțe și ashwagandha, cu adăugarea de L-teanină, un aminoacid conținut în frunzele de ceai verde, ajută la desfășurarea unei activități tonico-adaptogene deosebit de utile în caz de oboseală psiho-fizică.


Suplimentul natural special formulat pentru a contracara stresul și tensiunile emoționale acționează, de asemenea, extrem de eficient pentru a îmbunătăți starea de spirit.


Magneziul, o altă componentă de bază în multe preparate de adaptogen, acționează ca un sedativ natural ușor care, deși are o acțiune relaxantă eficientă, nu modifică metabolismul neurotransmițătorilor.


Asociat cu aceste componente, ashwagandha poate fi considerat un remediu eficient, utilizat ca tonic și adaptogen, cu proprietăți relaxante atât la nivel muscular, cât și mental.

1 afișare0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate