CE INFLUENȚEAZĂ CALITATEA SOMNULUI



Felul în care dormim și cantitatea de somn influențează nivelul energiei și capacitatea noastră de a face față cu brio provocărilor de zi cu zi. În plus, există studii care atestă legătura dintre somnul de calitate și sistemul imunitar. Așadar, somn bun, stare generală și stare de sănătate bună.

Ce se întâmplă atunci când dormim? Ne întărim și ne regenerăm! Iar cei care se confruntă cu dificultatea de a adormi sau dorm prea puține ore sunt privați de aceste beneficii capitale. De aceea, nivelul de stres este crescut, nivelul de energie este scăzut, iar calitatea vieții este afectată.


Factorii care influențează calitatea somnului


FELUL CUM DORMIM. Într-un mod profund sau superficial, cu vise multe sau puține, odihniți sau obosiți la trezire. Când dormim profund și relaxat, vom avea activitate de vis susținută, ne vom trezi plini de energie, încărcați de dorința de a face cât mai multe lucruri. Vom fi odihniți, iar acest lucru se va reflecta și asupra pielii noastre.

CÂT DORMIM. Este important să dormim continuu cel puțin 6-8 ore. Prea puțin sau prea mult somn pot avea același efect de oboseală și apatie.

CÂND DORMIM. Dormim dimineața, seara sau noaptea târziu. Acesta este un factor-cheie care ne poate afecta profund somnul. În urma unui proces natural, orele de somn sunt între 9 seara și 6-7 dimineața. De fapt, între aceste ore organismul nostru este predispus în mod natural la odihnă și relaxare. Însă dacă în acest interval ne simțim plini de energie și dimineața suntem mai predispuși la somn, e un semnal clar că sistemul nervos autonom are nevoie să fie echilibrat.


Ce poți face pentru un somn mai bun


Activitățile relaxante sunt un bun somnifer, iar pe această listă se înscriu: meditația, yoga, o carte bună, muzica relaxantă. În schimb, este contraindicat să faceți sport înainte de a merge la culcare.

În plus, tot înainte de culcare este indicat să faceți o sesiune de curățenie în gânduri, să le eliminați pe cele care nu vă dau pace. Grijile, gândurile legate de problemele cotidiene pot duce la treziri constante de-a lungul nopții. Așadar, cel mai bine este să vă distrageți atenția de la aceste gânduri.

Și alimentația este foarte importantă. De multe ori, ce și cât mănânci seara afectează cât și cum dormi. Așadar, dacă cina este formată din alimente ușoare și include și legume, somnul vine mai ușor.


Melatonina, suplimentul alimentar care îl aduce pe Moș Ene


Un alt aliat al somnului este melatonina pură. Melatonina este un hormon conținut în mod natural în corpul uman, dar uneori, din diferite motive, concentrația acestuia scade, provocând dificultăți de adormire și favorizând apariția tulburărilor de somn. Melatonin Pura este un supliment pe bază de melatonină util pentru facilitarea adormirii și îmbunătățirii calității somnului.


Sursa ESI Italia Blog

8 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate